Anak Yatim Tetap Manusia


*gambar hanya hiasan*


anak yatim pun manusia juga, kena kena laa jaga hati dan perasaan dorang, tanpa kita, siapa mereka kan? mereka dah takde ayah, mahupun ibu, saudara? nak ke mak ayah saudara mengaku tu anak buah mereka? rasanya tak kan? yela kan, manusia di muka bumi nie memang terlampau pentingkan diri sendiri


anak yatim dimaki, dilaknat, ditomah, dikhianati, dihindari, berdosa besar dapatnya korang, tak rasa dosa tu dah berbakul-bakul? ataupun pahala tu dah megah nun bergunung? hati manusia, kita kena juga jaga


jangan ingat, anak yatim buat salah, sememangnya seumur hidup mereka salah, jangan ingat kita sempurna, kita kena abaikan dia, dia kan anak yatim, tiada mak ayah, cuba korang yang berada di tempat macam tu, apa perasaan korang? sedih jugak kan?


maybe anak yatim tu sendiri ada sebab kenapa dia buat macam tu, menasihati mungkin? kalau rasa sangat nak marah, tanya anak yatim tu sendiri, jika tidak mendengar cerita kedua belah pihak, cerita yang betul takkan benar, Allah tu Maha Adil abang, Allah tu Maha Adil kakak.

.
.

kenapa azza terasa? azza pun anak yatim, thanks for droping by (:


8 comments:

  1. kuatkan hati azza .. we always sokong azza ..

    ReplyDelete
  2. sabar yee ! :D be strong !

    ReplyDelete
  3. @sri juju

    tq na, hehe,azza okay, cerita lama

    ReplyDelete
  4. semoge tabah menjalani hidup ye azza :)

    ReplyDelete
  5. huh . really ? pity 4 u. sabaa k ?

    ReplyDelete