Cantik vs Kurang Cantik



*comel*

Assalamualaikum..


tengah malam nie, azza nak buat entri sedih jap, antara wanita cantik dah wanita kurang cantik, terdapat banyakkkk sangat perbezaan, ya, azza akui, azza memang tak cantik, stop mengutuk saya :(


perbandingan wanita cantik dan wanita tak berapa cantik ini, dia ada lebih kurang 3 elemen tau.


@ cara pemakaian

wanita cantik - awak awak, awak cun laa, berapa beli harga reben tu? apa 145 hengget? wahh, patut laa awak cantik, reben tu mahal rupanya, awww, saya nak ikut cantik macam awak juga boleh? sekurang-kurangnya saya dapat jadi top blogger paling cantik, dapat juga lintas rangking awak ;p ( bangga orang yang dipuji, terangkat saiz hidung 45 darjah )

wanita tak cantik - bape harge reben tu? apa 5 hengget? napa murah sangat, kau miskin eh? euwww, jijik, patut la takda sapa nak kau ekau nih haa. tak macam eden banyok laei peminat eden.

@ cara percakapan

wanita cantik - saya azza, wanita yang top tahap cipan yang cun melecun tu mengalahkan rozita che wan, saya nie orang kaya sikit, apa nak kenal dengan saya? boleh? boleh belah, kalau setakat muka cam pakmat tempe, kirim salam sajalah, ada hati nak kawan dengan hakuu, nahh, aku jodohkan kau dengan orang gaji aku nak?

wanita kurang cantik - saya minah, datang dari kampung, saya nak sangat jadi tukang gaji dekat rumah dato, izinkan saya berkerja di sini untuk menyara kehidupan saya di kampung?

@ cara perintah ayat

wanita cantik - sayang, sayang nak tak jus orange? kalau nak, sayang boleh buatkan untuk sayang, sayang tau, air jus sayang buatkan untuk sayang sentiasa sedap kan? sedap sangat mesti sayang suka apa sayang buat untuk sayang kan. yelah, walaupun jus oren tu kelak sikit

suami wanita cantik - sayang, jangan sayang, nanti kotor tangan cantik sayang tu, jangan buat ea sayang, mari sayang yang buatkan untuk sayang.

wanita tak cantik - abang, air abang. khas minah buatkan untuk abang.

suami wanita kurang cantik - wehh, air apa yang ekau buek ni haa? patut laa raamai yang tak nak kawen dengan ekau, dah laa hodoh, buruk, buat air pun tak sedap!




*diklafikasikan sebagai wanita buruk*



inilah masyarakat kita sekarang, ye tak? nampak saja orang tu hodoh, dah tanak kawan dah, kita jangan menilai melalui cara perwatakan, cara percakapan dan luaran, cuba tengok dalaman dia, hati dia, nurani dia, azza rasa itu lagi bermakna, bukan semua orang cantik bijak mengatur masa dengan kita, selalu menunaikan suruhan Allah, kalau nak cari jodoh, cari laa wanita yang kedua-duanya cantik, dalaman dan luaran. kan? buat apa nak memilih. kelak berkedut jugok ei muko tu haa.

18 comments:

  1. muka xpenting dear.
    yang penting hati mau baekk :)

    kalau cantik tp perangai buruk buat ape.. kan2.. macam bunga dedap

    ReplyDelete
  2. Salam.
    Azza, entri yang bagus. Malangnye bape ramai antare kite ni yang melihat dengan ATI?
    Bukankah hampir sume antare kite ni memandang dan melihat dengan MATA? Dan terus menilai pade pandangan pertame?
    Pe pon, tak mudah mencari orang yang mampu melihat dengan ati dan pasan yang tulus...

    Salam ceria dari Cik PM :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. sekarang paras rupa org letak num1 .

    tak pkir nnt bila dah tua , bila dah kedut ,

    apa jadi .

    ReplyDelete
  5. paras rupa itu penting sgt ke?? budi bahsa ag penting...

    ReplyDelete
  6. @Miss Izah Mohamed

    yesss, sokong dear, cantik tapi perangai buruk, better tayah laa kan? isk

    ReplyDelete
  7. @Penjejak Mimpi

    wassalam,

    mekasehea datang, yaa, azza sokong sangat dengan anda, kita menilai kena melalui hati, bukan kerana dengan mata, luar sahaja bersih, di dalam? kotar legap, hanya allah sahaja yang tahu

    ReplyDelete
  8. @cik elina

    bila dah kedut, campak ke laut daa ;p

    ReplyDelete
  9. perempuan yang cantik ialah perempuan yang berbudi bhasa.. :DD

    ReplyDelete
  10. semua perempuan ada kecantikan tersendiri...

    ReplyDelete
  11. wah, macam itu ye? lah, tak semua kan macam tu ? kadang -kadang orang ni tak fikir dengan bijak. memang lah ada orang yang tak-berapa-nak jelita, tapi, setiap orang ada daya penariknya bukan. so, tugas masing2 untuk explore diri sendiri, develope potensi baru orang akan pandang dia serba cantik ;)

    ReplyDelete
  12. @faten helmi nuur

    yeahh, setuju sangat dengan anda!

    ReplyDelete