Lelaki

wujud tak lagi lelaki yang betul betul setia? wujud tak lelaki yang masih menghormati orang tuanya? wujud tak lelaki yang setia menjalankan tugas suruhan Allah taala? wujud lagi tak lelaki yang ikhlas dalam apa jua perbuatan? wujud tak lagi lelaki yang tidak keluar malam? wujud lagi tak lelaki yang sememangnya hanya fokus pada pelajaran dan pekerjaan?


memang wujud tapi jarang nak kita ketemui.


kalau setakat, azza, i nak kaple dengan u, maaf mengatakan, azza rasa lebih baik kambing yang cakap macam tu dekat azza, kambing lagi bagus, menunaikan apa yang dia hajati, tidak melakukan apa yang dilarangi, kalau awak, ada awak buat? ada juga kan? ingat saya tak tahu ke?



nak jadi pasangan azza? nak jadi pakwe angkat? nak jadi pakwe tiri? nak jadi pakwe kanan? boleh saja tapi azza tak rasmi laa korang kaple azza, takde masa nak buat tu semua bagai, baik fokus pada karier dan study azza, itu lebih penting. bila dah besar nanti, nak cari pasangan artis pun cari laa, tugas azza sekarang nie belajar, belajar, belajar, belajar, belajar, belajar, belajar.


besaq nanti, lepas cari kerja, nahh, sampai malam pun dah boleh laa kan nak mengatal apa, yang mengatal sekarang tu buat apa? mencintai bukan semestinya dapat dimiliki. jadi, belajaq, banyak lagi masa kan untuk kita?

4 comments:

  1. dlu reen pn soalkan ni semua jgk..
    mcm tk caye je wujud lg ke lelaki cm kt ats ni..
    tp dgn berkat doa, akhirnya jmp jgk..
    alhamdulillah..

    tp, jgn abaikan yg mane penting dlu kan..? :)
    study comes first :)

    ReplyDelete
  2. yeah ! u rite azza .
    BTW , nk tgur ckit , kita org Islam , tdk d'bnrkan mengucapkn "mery chrismas"
    :)

    ReplyDelete
  3. @Cik LolapOp

    ouh, tq syg, azza dah ubah (:

    ReplyDelete