BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !




dalam dunia nie, semua dikurniakan mama / mak / ibu / umi dan sebagainya . alhamdulilah, azza pun dikurniakan seorang mama, mama yang caring, prihatin dan selalu mengambil berat ke atas azza, azza sayang mama azza, dan kali nie, demi segmen abg ben, azza nak kongsi dengan korang satu kebahgiaan bersama dengan mama azza .


pagi tu, seperti biasa, selepas kucup tangan mama, azza bergegas turun ke sekolah, azza kayuh basikal perlahan lahan, dalam hati berdoa agar azza dimurahkan rezeki, tengah hari itu, telefon bimbit azza berdering, azza tengok di papan skrin, mama ? azza terkedu, mesti mama nak tahu jugak result UPSR azza, tepat 10.03 tengah hari pada hari khamis, azza dan rakan rakan dikehendaki berkumpul di dewan SK Berangan 1 .


Siti Nor Azah ..


Azza kayuh basikal pulang, mama, azza dapat 5a ! ya allah, anak aku, terus mama peluk azza, menangis tidak terkata, tanda kebahgiaan, rahmat doa mama dan usaha yang azza luahkan, azza ingat jasa arwah abah, azza berjaya dapat 5a, time tu, azza hanya ingat mama dan abah, terima kasih jadi yang terbaik untuk azza, mama . azza sayang mama .


antara abah dan mama, azza tidak boleh pilih, azza sayang keduanya, abah, hanya 10 tahun sahaja azza dapat merasai kasih sayang dan belaian manja arwah abah, abah sentiasa ada dalam ingatan azza dan mama, hingga kini mama menjadi abah dan mama untuk azza, terima kasih abah, terima kasih mama, azza sayang mama .


LANJUT : DI SINI


sekiranya azza sudah besar, azza tak akan tinggalkan mama di rumah orang tua, azza akan asuh mama, azza akan jaga mama macam mana mama jaga azza sekarang, itu yang azza akan buat pada mama, mama ingt kan ? azza penah janji ngan mama nak beli kereta besar, rumah besar, siapkan driver dan doktor kan untuk mama ? azza betul betul berjanji ma, azza akan kurniakan itu kepada mama .


anak-anak rebutkan harta mak ayah ? itu ialah anak anak yang kurang kasih sayang, harta tidak boleh bawa ke mati, lambat laun harta tu akan berkembang juga, jangan bercakaran dengan adik beradik kerana harta. Talian persaudaraan itu penting antara satu sama lain .


p/s : hidup mesti diteruskan juga dan azza yakin, azza akan terima dugaan ini .

46 comments:

  1. sedih baca kisah azza..tabah k!^^

    jom singgah (:
    http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:23:00 PM

    Wah, panjang entry. (: best. Of course kita sayang mak kita kan? WEE. Best. (:

    ReplyDelete
  3. salam singgah
    hargailah ibu anda selagi dia masih ada!

    ReplyDelete
  4. masa saya dapat result pmr pun mak saya nangis tak terkata jugak . gembira kan bila tengok tangisan ibu atas kejayaan kita huhu ^^

    ReplyDelete
  5. ibulah orang yg sentiasa berada di sisi ketika kita gembira dan ketika kita duka..hargailah dia ketika dia masih ada

    ReplyDelete
  6. heyy...
    ini semua dugaanNYA..
    mesti ade hikmah disebalik semuanya..

    tabahkan hati =)

    ReplyDelete
  7. bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

    Al-Fatihah untuk arwah ayah...

    ReplyDelete
  8. azzah, be strong ye dear..

    ReplyDelete
  9. ibu what a big name in our life..
    i miss my mom..:(

    ReplyDelete
  10. Semoga ibu bapa kita dilindungi...
    Tanpa mereka siapalah kita...huhu

    ReplyDelete
  11. Anonymous4:32:00 AM

    Alhamdulillah. Cik Azza seorang anak yang baik. :)

    ReplyDelete
  12. waah.. 5A memang genius r ni.. betul tu, mane leh lupe jase ayah ngan ibu kan? moga impian tu tercapai =)

    1st time kat sini, sori lambat jejak..

    ReplyDelete
  13. salam..jengok2 dan baca entri segmen incik ben..=)

    ReplyDelete
  14. sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

    prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

    ReplyDelete
  15. menarik!!
    terima kasih ibu...

    ReplyDelete
  16. sedih baca kisah azza...

    tQ sudi singgah blog..

    nice entry dear :)

    ReplyDelete
  17. tabahkan hati ye..apa yg berlaku ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  18. like ur story la.

    our mother is the besty that we have rite?

    kim slam kat mama azah ek.:)

    ReplyDelete
  19. bace2 entry adik..adik pon saba gk key..:)..

    follow adik...

    ReplyDelete
  20. emm..takziah tuk abah kak....nice mama kak...

    ReplyDelete
  21. @Hazrina Erin

    hhehee, tengs tauu =) nnt azza singgah ur belog plak oke .

    ReplyDelete
  22. @mas saari

    ye saya, anda juga, hhehee, tengs tauu =)

    ReplyDelete
  23. @aryl

    ye betul tu, hhehee, tengs tauu =)

    ReplyDelete
  24. @solo molo

    hhehee, tengs tauu =) amin, insyallah .

    ReplyDelete
  25. @Lulu caldina

    betul sesangat2, apa jua, tengs :)

    ReplyDelete
  26. @kay_are

    anugerah allah kurniakan =) hhehee, tengs tauu =)

    ReplyDelete
  27. @nadiemsharmz

    wassalam, hhehee, tengs tauu =)

    ReplyDelete
  28. @pRiNCe

    hhehee, tengs tauu =) aminnn

    ReplyDelete
  29. @cik sakura

    hhehee, tengs tauu =) ye akk, tima kaseh .

    ReplyDelete
  30. @pwincess Lov3y dOv3y

    yep3, insyallah nantiazza sampaikan, hhehee, tengs tauu =)

    ReplyDelete