Gatal Tangan - Rezeki Duit Bertambah?

Salam semua.



Semalam tangan kanan azah betul-betul gatal. kita selalu dengar mitos, kalau gatal gatal tangan mesti nak terima duit kan? haha. seingat azah, azah ada juga berpengalaman gatal tangan sebelah kanan, tak lamanya ada orang nak share rezeki dia rupanya. hiks



gatal tangan azah kali ni dari semalam lagi. harini pun terkadang gatal gatal juga. waktu azah layan televisyen, terpandang tempat simpan simpan bil utiliti. tergerak hati nak belek belek apa dalam bil utiliti tu. haha. bila dibeleknya, alamak!!


ku sangkakan duit akan bertambah rupanya duit akan melayang sebab bayar bil-bil utiliti ler puloks! hahaha

baru teringat yang bil utiliti bulan ni belum langsaikan lagi. nak taknak, kena bayar jugak kan! hehe. selak punya selak, on maybank2u settlekan payment. done click. settle bayar bil bil rumah bulan ni



lepas bayar je bil bil, terus hilang gatal gatal tangan dari semalam ni. haha. rupa2nya gatal tangan boleh juga dikaitkan dengan "kurangnya duit" dalam bank kan kan. kehkeh. apa apa pun, hutang wajib dibayar walaupun tuan tak minta. jangan buat buat lupa ye!



eh ke gatal tangan sebab BR1M masuk? ihiks. :D



26 comments:

  1. selalunya begitulah kan..org akan ckp sbb nk dapat duit, tu gatal sgt tu..tp bg cikyan sama je kot..gatal ke, tak gatal ke...tetap xde duit..hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. sama la kita cikyan. gatal ke tak gatal, duit tak selalu ada :'D hahaa

      Delete
  2. hehe tu lah kan.. kadang-kadang kita ingat bila gatal tangan nak dapat duit orang tua2 kata.. sekali bukan dapat duit , tapi keluar duit hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnnn. gatal tangan petanda nak habis duit rupanya. hahaa

      Delete
  3. gatal tangan untuk bil tu. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. gatal nak habis duit. hahaa

      Delete
  4. selaalunya orang tua2 cakap , tgn kanan gatal duit masuk.. tgn kiri duit keluar. haha. wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannnnn. tangan kanan rezeki. tangan kiri takde rezeki gitewww. hihi

      Delete
  5. Insyaallah ada rezeki lain.. semoga dimurahkan rezeki..

    Jemput singgah tgk entry terkini k.. :)
    1. Misteri Jenazah
    2. Budak berpakaian seragam sekolah merokok
    3. Tukar Nama Link Blog [25 FEB 2018]

    ReplyDelete
  6. Hana jarang kena simptom ni hahaha ^^ kawan2 banyak jugak yg percaya 100% pasal ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha :P kena rasa tu hana camne gatalnya tangan tu

      Delete
  7. Haha ika pun ada je kadang tu gatal tangan. Ceh. dalam hati mcm happy kot la dpt rezeki ke apa ke kan. Tapi kadang tu memang iya ada rezeki masuk. Tapi kadang tu hehe pempaham lew haha.
    https://ikashoid.blogspot.my/2018/02/hadiah-ga-jeju-by-salbiah-siti.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. ada rezeki syukurrr alhamdulilah

      Delete
  8. Hahahaha..takpe esok tadah tangan kat suami. Konfirm dapat, 10ringgit pun bolehla dari takde

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. mmg dia bagi tapi dia bagi lain. org lain bagi lain. ahaha

      Delete
  9. Aah, selalu cakap dengan member camni kalau tengah gatal tangan, nak dapat duit 🙊🙊

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. hahaha. ada rezeki, adalah kan

      Delete
  10. Betul ke... kikikikikiki...
    Pernah jugak dengar orang dulu-dulu cakap macam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang2 tua selalu dok cakap. haha

      Delete
  11. hahahahahha lain tangan lain gatalnya kot :P

    ReplyDelete
  12. adeh ..duit mana bleh simpan..sekarang ni semua kene carik duit..bertambah la gatal tangan..hu2

    ReplyDelete
  13. kalau gatal tangan sebelah kiri memang akan buang duit sis...hehehe...bertabah la ya.. :)

    ReplyDelete