Tun Mahathir, Perdana Menteri ke-7

Assalamualaikum semua!






alhamdulilah. semalam tepat jam 10 malam, angkat sumpah Tun Mahathir berjalan dengan lancar. alhamdulilah alhamdulilah. mudahan dalam masa 5 tahun ni, banyak berlaku perubahan untuk negara. tak sabar nak tunggu dalam 100 hari. agaknya manifesto mana yang  akan dahulukan :D




 adakah penghapusan GST?


adakah KWSP untuk suri rumah?


adakah gaji minimum 1500? *yang sekarang RM1000 pun ada syarikat swasta liat nak membayar. hahaa. input nak lebih tapi pekerja di layan seperti kuli bawahan. gaji dah la ciput. adeh




mudahan dengan kehadiran Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri mampu mengubah segalanya. allahumma aamiin allahumma aamiiin. korang perasan tak yang muka Perdana Menteri kita ketujuh ni ada iras iras muka dengan perdana menteri kita yang keempat, bapa pemodenan? ke kembar? kihkih.



welcome back Tun Mahathir, we really need you!








14 comments:

  1. welcome back.. harap ada perubahan yang lebih baik..

    hadiah dah sampai, thanks Azah!!

    ReplyDelete
  2. Hopefully Tun Mahathir dipanjangkan usia... :') seriously terharu gila dapat merasa dipimpin di bawah beliau T^T

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin amin. harap banyak la perubahan kan

      Delete
  3. InsyaAllah, semoga ada sinar untuk Malaysia kita.

    Bab gaji minimum tu setuju. Terutama syarikat swasta, memang selalu kerah tenaga kita macam hamba tapi liat nak bagi gaji. Phewww.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnn. kann kan. selalu buat kita macam kuli tapi gaji tak semengah. haha

      Delete
  4. tak sabar tunggu perubahan yang bakal di lakukan sebenarnya. bukan apa, negara dah nazak.

    baru beberapa hari, macam-macam berita dah keluar itu ini Tun sudah buat. alhamdulillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah. moga kekal la perubahan tu kan

      Delete
  5. mana ada sama. PM ke 4 muda lincah tegas, yang ke 7 ni dah berusia suka buat lawak pulak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn nampak sama tapi macam bukan. haha

      Delete
  6. Welcome back Tun Mahathir also...

    ReplyDelete