#AbuJrTheCat #KakaTheCat in the house

assalamualaikum semua



seperti yang sedia maklum, #MikiTheCat sehingga kini belum lagi menapakkan dirinya. jadi rumah rasa-sunyi-yang-amat-sangat. ya rumah azah ni tak pernah tak ada kucing. memang akan ada kucing sokmo-sokmo lah. daripada ma bujang sampai la ma kahwin, beranak pinak bercucu, memang takkan lekang dengan kucing.



so selepas dua minggu #MikiTheCat hilangkan diri, azah ambil keputusan untuk take a new pet. kali ni memang dah berhajat nak ambil dua ekor. sebelum ni ambil seekor je, tapi bila azah fikir balik. mungkin asbab dia seekor je ada kat rumah, jadi dia pun bosan sebab tu dia menghilangkan diri kan. so kalini azah ambil dua ekor terus.


yang oren tu #KakaTheCat kelahirannya sebelum ramadhan di sekolah azah kat Pasir Mas :P haha. ambil kucing dekat sekolah je. asalnya dia ada dua beradik. sama-sama oren, tapi lepas habis cuti sekolah sempena raya 2 minggu, oren seekor lagi dah meninggal. jadi tinggal la dia seekor terkedek2 main sorang2. kesian je tengok kan. so decide minta permission suami boleh tak nak bawa balik si oren ni. syukur la suami izinkan. hihi.



suami datang ambil azah petang tu, terus kidnap si meow ni masuk dalam kereta. mulanya dia meragam juga la. kejap kejap meow. kejap kejap meow. duduk diam je kat ketiak kita. haha. mungkin sejuk atau mabuk kereta. bawa balik je ma pun berkenan. so on la bela si oren ni. untuk dua tiga hari tu memang dia mengeow la sana sini. tak selesa lagi kat di tempat baru, tambahnya dia seekor je.



al kisahnya tiga hari lepas tu, saudara azah bawak kucing yang siam hidung hitam tu. haha. azah namakan dia #AbuJrTheCat . sebelum ni dah ada dah kucing macam tu, nama Abu tapi abu pun turut hilangkan diri juga kan. awal kehadiran AbuJr ni, kaka memang marah betul la kat dia. kejap kejap gaduh kejap gaduh. haha



tapi malam pertama AbuJr datang tu, memang azah sekalikan terus dalam sangkar. malam pertama tu agak la, bergaduh sana sini jugak la. haha. esoknya terus pujuk lagi, bagi makan sama-sama. ajak main sama-2. tak membezakan kasih sayang pun. syukur, lepas hari tu, dua ekor tu dah berbaik macam adik beradik. main sama-sama dah sekarang. tidur pun sama-sama. pee pun sama timing! HAHA. mujur la poo pee dalam toilet. syukur mudahkan urusan ku nak hadap pee poo dorang kan :D



harapnya #AbuJrTheCat #KakaTheCat tak ikut la jejak abang kakak mereka sebelum ni. harap sangat. dah penat dah dengan air mata kehilangan ni. sob sob sob






10 comments:

  1. alahai bestnyaa dapat bela kucing. dulu bela gak sekor tapi mak tamo da sebab tak sanggup kalo jadi pape kat dia. comelnya !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke? takpe, teruskan bagi makan kucing di jalanan pun dah takpe

      Delete
  2. kesiannya tak jumpa lagi, harap yang dua ni jadi penawar duka azah sekeluarga

    ReplyDelete
  3. Awak suka kucing erk... teman pun suka kucing... Kat rumah ada kucing betina... Nama kucing teman tu Nana

    ReplyDelete
  4. rumah sha pernah juga bela kucing, tapi hilang. lepas dari tu memang takda bela kucing dah, sha pulak jadi takut dengan kucing.

    ReplyDelete
  5. Mujur dah ada pengganti kurang sikit teringat-ingat kat yang hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup sis A. ada la peneman mak kat rumah. hehe

      Delete